Nyheter

HMS17: Så jobbar ICA med sin historia

– Historien är inget nytt för oss på ICA. Den jobbar vi med varje dag, sa Eva Burén och Björn Olsson på ICA på årets History Marketing Summit. De berättade om det dagliga arbete som krävs för att hålla idén bakom ICA levande bland såväl handlare som kunder. Se hela deras presentation här.

1917 fick Hakon Swenson idén om ”fria handlare i samverkan”. Eva Burén, informationschef på ICA-handlarnas Förbund, och Björn Olsson, kommunikationsdirektör på ICA Gruppen, berättade om hur det är ett dagligt arbete att hålla den idén levande, oavsett om det är jubileumsår (vilket det råkat vara i år när ICA fyllt 100 år) eller inte.

Eva Burén och Björn Olsson, båda från ICA, presenterade på HMS17.

Eva Burén från ICA presenterade på HMS17.

Eva Burén och Björn Olsson, båda från ICA, presenterade på HMS17.

Eva Burén och Björn Olsson, båda från ICA, presenterade på HMS17.

Eva Burén från ICA presenterade på HMS17.

Björn Olsson från ICA presenterade på HMS17.

Uppdatering 2018:

Vid jubileumsårets slut sammanfattade Eva, Björn och hela ICA100-teamet hur de planerat och genomfört detta ”jubileum med mening”.  Allt sammanfattades i en specialtidning, som finns som pdf såväl som en egen sektion på www.ica-historien.se.

Ladda ned Så firade vi 100 år -magasinet som pdf

Gå till Så firade ICA 100 år delen på ica-historien.se.