Så jobbar Martini & Rossi med sin historia

På Martini & Rossi ser man företagets arv som den bästa källan till äkthet, inspiration och kommu­ni­ka­tion för varumärket Martini. Det berättar Anna Scudellari från Martini & Rossi Historical Archive i den här filmen från ICA SBA 17-konferensen.

Anna Scudellari är arkivkonsult på Martini & Rossi Historical Archive och även del av det globala arkivteamet på Bacardi. I den här presentationen talar om hur företagets arv är den bästa källan för all kommunikation kring varumärket Martini. Hon berättar även om de företagsmuseum som föertaget byggt, kallat MARTINI Brand Home – och hur företagets arkiv givits den officiella utnämningen ”Great Historical Interest” av den italienska staten.

Här är bilderna som Anna använder i filmen:

Foton från Annas presentation:

Anna Scudellari, konsult på Martini & Rossi Historical Archive och del av Bacardi Archive Team, talade om hur företagets historia är en källa för autenticitet, inspiration och kommunikation för varumärket MARTINI. Martinis företagsarkiv har även blivit utnämnd till  “Great Historical Interest” i Italien.  (Foto: LInus Sundahl-Djerf)

Anna Scudellari, konsult på Martini & Rossi Historical Archive och del av Bacardi Archive Team, talade om hur företagets historia är en källa för autenticitet, inspiration och kommunikation för varumärket MARTINI. Martinis företagsarkiv har även blivit utnämnd till “Great Historical Interest” i Italien. (Foto: LInus Sundahl-Djerf)

Anna Scudellari, konsult på Martini & Rossi Historical Archive och del av Bacardi Archive Team, talade om hur företagets historia är en källa för autenticitet, inspiration och kommunikation för varumärket MARTINI. Martinis företagsarkiv har även blivit utnämnd till  “Great Historical Interest” i Italien.  (Foto: LInus Sundahl-Djerf)

Anna Scudellari, konsult på Martini & Rossi Historical Archive och del av Bacardi Archive Team, talade om hur företagets historia är en källa för autenticitet, inspiration och kommunikation för varumärket MARTINI. Martinis företagsarkiv har även blivit utnämnd till “Great Historical Interest” i Italien. (Foto: LInus Sundahl-Djerf)

Anna Scudellari, konsult på Martini & Rossi Historical Archive och del av Bacardi Archive Team, talade om hur företagets historia är en källa för autenticitet, inspiration och kommunikation för varumärket MARTINI. Martinis företagsarkiv har även blivit utnämnd till  “Great Historical Interest” i Italien.  (Foto: LInus Sundahl-Djerf)

Anna Scudellari, konsult på Martini & Rossi Historical Archive och del av Bacardi Archive Team, talade om hur företagets historia är en källa för autenticitet, inspiration och kommunikation för varumärket MARTINI. Martinis företagsarkiv har även blivit utnämnd till “Great Historical Interest” i Italien. (Foto: LInus Sundahl-Djerf)

Anna Scudellari, konsult på Martini & Rossi Historical Archive och del av Bacardi Archive Team, talade om hur företagets historia är en källa för autenticitet, inspiration och kommunikation för varumärket MARTINI. Martinis företagsarkiv har även blivit utnämnd till  “Great Historical Interest” i Italien.  (Foto: LInus Sundahl-Djerf)

Anna Scudellari, konsult på Martini & Rossi Historical Archive och del av Bacardi Archive Team, talade om hur företagets historia är en källa för autenticitet, inspiration och kommunikation för varumärket MARTINI. Martinis företagsarkiv har även blivit utnämnd till “Great Historical Interest” i Italien. (Foto: LInus Sundahl-Djerf)

Om ICA SBA-konferensen
Det här är en film från ICA SBA-konferensen 2017 i Stockholm. ICA SBA är en global förening för företagsarkiv, som varje år håller en internationell konferens för företagshistoriker och företagsarkivarier från hela världen. 2017 hölls konferensen i Stockholm och anordnades av Centrum för Näringslivshistoria.

Här kan du se alla filmer från ICA SBA konferensen.

Dela med dig av dina tankar