I Göteborg öppnade NK ett varuhus 1971 och även där har julskyltningen blivit ett stående inslag i stadens julfirande.

Varje år får julskyltningen olika teman och med anledning av NK Stockholms 100 års jubileum är årets en odyssé i stadens historia, sedd genom varuhusets ögon.
Med nedslag i de olika årtiondenas (1915-2015) julfirande och viktiga händelser som varuhusets öppnande(där man byggt upp en miniatyr i pepparkaka!), lanseringen av TV och den digitala utvecklingen samt nöjesinstitutioner som Skansen, Gröna Lund (i Stockholm) och Liseberg (i Göteborg). Tidstypiska produkter som radio, TV och datorer har även de en central plats.

Den traditionella julskyltningen är en viktig del av varumärket NK och det teatrala och kommersiella uttryck, även om skyltningen i sig är inte är kommersiell, som kännetecknat varuhuset sedan starten. Det är The Joann Tan studio som har gjort de senaste fem årens skyltning och som även står bakom årets fantasifullt magiska jubileum.

Följ med bakom kulisserna under arbetet med årets julskyltning på The Joann Tan studio: