Kom på History Marketing Summit, 5 sep 2019

För fjärde året i rad anordnar vi en History Marketing Summit. HMS19 äger rum 5 september på Nalen i Stockholm och där möter du företagen som aktivt använder den egna historien för att växa. Lär hur varje verksamhet kan använda historien som en strategisk, affärsstödjande tillgång.

Bland årets talare finns Electrolux kommunikationsdirektör, Storytels styrelse­ord­förande, Kinnarps styrelseordförande – och forskaren som återupprättade Maria Zoéga. Mer talare kommer, men anmäl dig redan nu. Det brukar fylla på fort. En dag för företagsledare, marknadsförare, kommunikatörer, företagsjurister, personalchefer och alla entreprenörer som undrar hur historien kan skapa värde för just deras företag.

I år delar vi dessutom ut det nyinstiftade Näringslivshistoriska priset under dagen.

ANMÄL DIG HÄR

I väntan på HMS19, bläddra bland +30 filmer från våra tidigare konferenser om strategiskt historiebruk.  Med bl a Investor, Absolut, Clas Ohlson, Pixar Animation Studios, BMW, H&M, Ericsson, Volvo, Coca-Cola, Bonniers, Levi’s, ICA, Alecta, Svenskt Tenn och Systembolaget.

Kom 5 september och lyssna på:

Electrolux 
Martin von Arronet, kommunikationsdirektör
I år firar Electrolux 100 år. Ett sekel med företags­byggande – och med utveckling av kundernas livsmiljö. Lär hur den historien stödjer vitvarujättens framtida planer.

Kinnarps
Sibylla Jacobsson, styrelseordförande
Evy och Jarl Andersson grundade kontorsmöbel­före­taget för över 75 år sedan. Deras dotter, och bolagets styrelseordförande, berättar hur arvet görs aktuellt och inspirerande för dagens 2 300 anställda.

Storytel
Rustan Panday, 
styrelseordförande
Ljudboksförlaget Storytel, grundat 2005, äger Norstedts, grundat 1823 och Sveriges äldsta förlag. Hur balanserar man gammalt och nytt i en och samma koncern, med målet att boken ska fortsätta växa, i alla dess former? Storytels ordförande berättar.

Nationwide Building Society (UK)
Sara Kinsey, Head of Historical Archives
Bolåneinstitutet Nationwide har i 175 år hjälpt britter att finansiera sina bostäder. Alla beslut företaget tar idag utgår från sju principer som skapats genom historien. För varje ny satsning frågar man sig vad grundaren, mr Cooper, skulle göra idag – och tar diskussionen därifrån.

Den återupprättade Maria Zoéga med Anja Petersen, forskare på Dunkers Kulturhus och Hans Nilsson, marknadschef på Zoégas
”Förlåt oss, Maria!” sa annonser från kaffetillverkaren Zoéga hösten 2018. Företagsberättelsen hade till dess fokuserat på hennes makes (korta) bidrag till företaget. Forskaren som återupptäckte Maria och marknadschefen som såg affärsnytta i att synliggöra det osynliga berättar bakgrunden till ursäkten.

Groth & Co med vd Mats Lundberg och marknadschef Viktor Backemar.
Groth & Co grundades 1869 som Skandinaviens första patentbyrå. När byrån i år firade 150 år ville man fira det – men hur gör man patent för glödlampor och separatorer relevanta idag? Och hur slår man på stort när man är en liten spelare?  Företagets vd och marknadschef berättar hur. 

Moderator:

Anders Sjöman,
Kommunikationschef
Centrum för Näringslivshistoria

Anmäl dig här till HMS19

  • Tid: 5 September 2019, 09.00-17.00 (Lunch och mingel-middag ingår.)
  • Plats: Nalen (Regeringsgatan 74, Stockholm.)
  • Pris: 3 900 kr. (Är ditt företag medlem hos Centrum för Näringslivshistoria? Då betalar du bara 950 kr. Ange HMSMEMBER i fältet nedan.)

Anmäl dig innan tis 25 juni för att boka-tidigt-pris 1 900 kr.

Anmäl dig här:

Dela med dig av dina tankar