Nyheter

HMS16: Att få med sig historien i familjeledda företg

Från History Marketing Summit 2016, ett samtal om generationsperspektivet i familjeledda företag mellan Melanie Aspey, Rothschild Archives, och Albert Bonnier, Albert Bonniers Förlag, lett av Anders Houltz, forskningssekreterare på Centrum för Näringslivshistoria.

Lästips: Så bevarar Rothschild inte bara sin egen, utan hela den brittiska bankhistorien.

Lästips: Bonnierförlagen, en riktig släktsaga

Om talarna:

MELANIE ASPEY, ROTHSCHILD ARCHIVES
Chef för The Rothschild Archive, London, som hon kom till 1994. Hon är bl a redaktör för arkivets Review of the Year, som lyfter fram Rothschild-samlingarna och uppmuntrar till forskning inom alla delar av Rothschild-historien. Hon var tidigare arkivarie och records manager på News International plc, men hennes första arbete var på Business Archives Council, en välgörenhetsstiftelse som grundades 1934 för att rädda historiskt material från brittiska företag och för att ge råd till företag kring hur de kan ta hand om sitt historiska material.

ALBERT BONNIERS, BONNIERFÖRLAGEN
Bokförläggare på Albert Bonniers Förlag och delägare i Bonnier AB, familjeföretaget som grundades för sex generationer sedan. Styrelsemedlem för Expressen och Albert Bonniers Förlag.

Melanie Aspey, Rothschild Archives (mitten) och Albert Bonnier, Bonnierförlagen (till höger) i samtal lett av Anders Houltz (avklippt till vänster).

Melanie Aspey, Rothschild Archives (mitten) och Albert Bonnier, Bonnierförlagen (till höger) i samtal lett av Anders Houltz (avklippt till vänster).