Ledigt jobb: Key Account Manager

Kom och jobba hos oss! Vi söker säljare som ska utveckla vårt kunderbjudande.

Vi söker säljare som, tillsammans med säljchefen och vårt interna team av konsulter, ska utveckla vårt kunderbjudande inom främst informationshantering, digitala och analoga arkivtjänster, men med tiden även sälja våra redaktionella tjänster, såväl de som redan existerar som tänkbara nya.

Du ska ha erfarenhet av komplexa säljprocesser, ha en god förmåga att bredda kontaktytan och en bra förståelse för både informationsprocesser och beslutsgång på såväl stora internationella företag som mindre verksamheter. Tidigare erfarenheter av Key Account Management är meriterande. Är du dessutom intresserad av företagshistoria så kommer du trivas utmärkt. Gillar du att aktivt boka dina egna möten och träffa kunder så kommer du verkligen trivas.

Arbetsuppgifter
• Du skall öka försäljningen av både befintliga och nyutvecklade tjänster, mot både befintliga och nya företag/företagssegment.
• Du skall bidra till utveckling av våra kunder såväl som våra tjänster (framför allt digitalt bevarande, policyarbete och utveckling av våra kunders informationsprocesser).
• Du skall bidra till ökad medvetenhet kring kundernas behov i våra interna projektgrupper.
• Du skall arbeta med kunder vars huvudkontor ofta finns i Stockholm och Uppsala men vara beredd på att, då och då, ge dig ut i landet på enskilda säljinsatser i samråd med säljchefen.

Dina förutsättningar:
Vi söker dig som förstår komplexiteten i större företags beslutsprocesser. En viktig del i rollen är att, på ett pedagogiskt sätt, hjälpa kunder förstå deras faktiska behov och då kring områden/ämnen där deras egen erfarenhet ibland är begränsad.

Vi tror därför att du som passar för den här tjänsten bör ha erfarenhet av att sälja komplexa tjänster inom verksamhetsutveckling. Erfarenhet från att sälja till management är en klar fördel.

Förutom egenskaper som gör en bra säljare (driv, resultatinriktning, social kompetens etc.) så är det i den här tjänsten extra viktigt att du också har hög förmåga att samarbeta med kollegor och olika delar av organisationen så att den samlade kompetensen och alla kontaktytor mot kund verkar till gagn för försäljningen.

Vi erbjuder:
Hos oss arbetar du i en företagskultur som karakteriseras av en kundfokuserad och humanistisk miljö med hög intellektuell nivå och med trevliga och hjälpsamma kollegor. Vårt kontor består av ljusa fräscha lokaler 10 minuters promenad från Alviks tunnelbanestation och 5 minuter från närmaste station med tvärbanan.

Omfattning: Heltid
Körkort: Ja
Tillträde: Snarast
Rekryteringen sker löpande.

Har du frågor om tjänsten, eller vill söka den, kontakta vår säljchef Andreas Blüme, 0735089567 eller andreas.blume@naringslivshistoria.se.

Centrum för Näringslivshistoria har i över 40 år hjälpt många av Sveriges främsta och finaste företag att bevara och berätta deras historia – och därmed det svenska näringslivets historia. Här jobbar arkivarier, företagshistoriker, marknadsförare, kommunikatörer och redaktörer med att ta hand om företagsarkiv och arkivering och omvandla det till varumärkesbyggande stöd.

Mejla och sök tjänsten nu

Dela med dig av dina tankar