Nyheter

Podd: Historien, före­tagets dolda tillgång

VISA BILDTEXT
Bild ur Ericssons historiska arkiv hos Centrum för Näringslivshistoria.

Historia säljer och allt fler företag inser kraften och potentialen i sin egen berättelse. Vår kommunika­tions­chef Anders Sjöman berättar om hur företag kan använda sin historia i Kntnt content marketing podd.

Historia säljer. Säljer riktigt bra. Såpass bra att en del nystartade företag använder en stor portion kreativitet för att skapa sig ett historiskt arv med lånta fjädrar. Så varför tar inte fler företag vara på denna möjlighet? Ditt företags historia är en dold tillgång som du kan använda i din kommunikation, marknadsföring och försäljning.

Om detta, och mycket mer inom history marketing, berättar Anders Sjöman när han gästar kommunikationsbyråen Kntnts veckopodd.

Lyssna på Kntnts podd här!

Vill du lära dig ännu mer om history marketing? Då är History Marketing Summit 2018 den 6 september på Nalen något för dig. Vi samlar företag som använder sina egna autentiska berättelser och låter dem berätta hur de jobbar med sin historia.

Här kan du se hela programmet för HMS18 och anmäla dig