History marketing är när en verksamhet aktivt arbetar med sin egen autentiska berättelse eller sitt historiska sammanhang. Man gör det oftast för att stärka varumärket, bygga organisationen och kulturen eller hjälpa med förändringar.
Den senaste boken från Förlaget Näringslivshistoria berättar historien om hur det gotländska företaget ImseVimse lyckats ta plats på en global marknad.
+30 filmer med svenska och utländska företag som berättar hur de arbetar med sin autentiska historia.
Alla företag har en historia att berätta, det gäller bara att hitta den. Vår kommunikationschef Anders Sjöman blev intervjuad av tidskriften Livsmedel i fokus.
Se filmer från HMS19: Electrolux, Indiska, Mäklarsamfundet, Zoégas, Kinnarps, Groth & Co, och brittiska Nationwide Building Society.
Vi har gjort ett jubileumsmagasin åt Mäklarsamfundet som handlar bostadsmarknaden, branschen och omvärlden under 100 år.
Vår första History Marketing Summit i Uppsala. En halvdag om aktivt affärsstödjande historiebruk.
Den 2 april bjuder vi på frukost på Uppsala Konsert och Kongress och berättar om hur ditt företag kan jobba med aktivt historiebruk.
Lyckat firande av boken om Electrolux 100 år och öppnandet av den nya historiska utställningen på Electrolux huvudkontor i Stockholm.
Missa inte BizStories nyhetsbrev!