8 feb: Boksläpp av ”Kreativa Sthlm”

Stockholm rankas högt i Europa när det gäller kreativa näringar. Boken Kreativa Sthlm, som släpps 8 februari, visar hur mångfacetterad stadens kreativa företagsvärld är – och vilken lång historia den har.

Nima Sanandaji visar i Kreativa Sthlm (Förlaget Näringslivshistoria, 2018) hur människor inom reklam, design, musik, digital spelproduktion och andra liknande områden tillsammans bidrar till stadens tillväxt. Idag arbetar över 200 000 människor i Stockholmsområdet i företag inom branscher som räknas till kreativitetssektorn – och kreativa företag har en lång historia i staden.

Kreativa Sthlm har tagits fram på initiativ av Föreningen Stockholms Företagsminnen (systerorganisation till Centrum för Näringslivshistoria) och ges ut på Förlaget Näringslivshistoria.

Boken lanseras på handelskammaren den 8 februari kl.12.00-13.00. Lättare lunch från kl.11.30 ingår och evenemanget är kostnadsfritt.

Medverkande:

Maria Rankka, vd Stockholms Handelskammare
Alexander Husebye, vd Centrum för Näringslivshistoria
Nima Sanandaji, tekn dr och författare

Expertpanel:

Ingmarie Halling, Creative Director/Curator Abba Museet
Thommy Bindefeld, marknadschef & kreativ chef Svenskt Tenn

Fler medverkande tillkommer.

 

Anmäl dig till boksläppet 8 feb här 

Projektgrupp

”Kreativa Sthlm” ges ut av Förlaget Näringslivshistoria, som ägs av Centrum för Näringslivshistoria. Projektgrupp på Centrum för Näringslivshistoria för boken var:

Nima Sanandaji var bokens huvudförfattare. Företagsporträtt i boken skrevs även av Centrum för Näringslivshistorias Anders Houltz och Per Dahl.

 

 

 

Dela med dig av dina tankar